تعمیر جلوبندی رنو کولیوس

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس به صورت حرفه ای و تخصصی در تعمیرگاه رنو انجام می شود. در صورتی که خودروی شما در قسمت سیستم تعلیق و فنربندی مشکل و یا عیبی دارد می توانید برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس به مجموعه ما که آدرس و شماره تلفن ها در پایین همین صفحه نوشته شده است مراجعه نمایید.

لازم به توضیح است که زمانی که شما به تعمیرگاه تخصصی ما به صورت حضوری و با خودروی خودتان تشریف می آورید،

بعد از پذیرش خودرو، به صورت کامل مشکل خودروی شما بررسی می شود و هزینه تعمیر جلوبندی رنو کولیوس به شما اعلام می شود و در صورت تایید و رضایت شما، ما کار تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض قطعات معیوب را شروع میکنیم.

تعمیرات رنو کولیوس در جلوبندی

همان طور که اطلاع دارید ما در مجموعه خودمان فقط از قطعات اصلی و ارجینال شرکتی که مورد تایید شرکت اصلی رنو می باشد برای خودروی شما استفاده میکنیم.

یکی از عیب هایی که برای سیستم جلوبندی خودرو بوجود می آید خراب شدن کمک فنر ها می باشد که این موضوع بعضی اوقات با روغن زدن کمک فنر خودش را نشان می دهد.

و در این حالت به اصطلاح می گویند که کمک روغن زده است.

در این وضعیت اگر خرابی به گونه ای باشد که امکان عیب یابی داشته باشد ، کمک فنر معیوب تعمیر می شود و اگر که انجام تعمیر کمک فنر امکان پذیر نباشد ، با یک کمک فنر نو تعویض می شود.

یکی دیگر از مسائلی که برای سیستم تعلیق جلو خودرو ایجاد می شود و افراد برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه میکنند ، خراب شدن طبق ها می باشد.

خراب شدن طبق ها معمولا با معیوب شدن بوش های طبق اتفاق می افتد.

در این وضعیت هنگام عبور خودرو از روی پستی و بلندی های جاده و یا خیابان ، صدایی غیر طبیعی از جلوی خودرو به گوش می رسد و احساس میکنیم قطعه ای در حال باز شدن و افتادن بر روی سطح خیابان می باشد.

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس

اگر خودروی شما هم دچار چنین مشکلی شده است می توانید برای برطرف کردن این عیب ها به مجموعه ما که شماره تلفن ها و آدرس دقیق آن در انتهای همین صفحه نوشته شده است مراجعه نمایید.

یکی دیگر از مشکلاتی که نیاز است برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس اقدام شود ، موضوع کشیدگی فرمان به یک طرف می باشد.

برای تعمیرات کولیوس میتوانید مطالب مندرج شده در این قسمت را بخوانید و طبق نیاز خود برروی خدمات مورد نظر کلیک کنید.

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس

شاید تاکنون این عیب را تجربه کرده باشید ، در این وضعیت هنگام حرکت خودرو در مسیر مستقیم ، با رها کردن چند ثانیه ای فرمان ، فرمان خودرو به سمت راست و یا به سمت چپ متمایل می شود که به این مشکل به اصطلاح کشیدگی فرمان گفته می شود.

خودروهای زیادی تا این لحظه برای برطرف کردن مشکلاتی مانند مسائلی که در بالا توضیح داده شد به تعمیرگاه تخصصی ما مراجعه کرده اند.

مشاهده  شارژ گاز کولر رنو کولیوس

شما هم می توانید در صورت تمایل برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس ابتدا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید و در روز و ساعت دلخواه خودتان که با مجموعه ما هماهنگ میکنید به تعمیرگاه ما مراجعه کنید تا عیب خودروی شما را به صورت کامل برطرف کنیم و خودروی شما را مانند روز اول که کاملا سالم بوده به شما تحویل بدهیم.

خراب شدن کمک فنر ها که در بالاتر مقداری در مورد آن توضیح دادیم در بعضی مواقع باعث خشک شدن سیستم تعلیق خودرو می شود ، یعنی هنگام عبور از دست انداز ها دیگر نرمی قبل را احساس نمیکنیم و احساس میکنیم فنربندی خودرو بسیار سفت و شکننده شده است.

در این وضعیت بهتر است هر چه سریع تر برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس اقدام نماییم.

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس

 

معرفی قطعات و اجزای تشکیل‌دهندهٔ جلوبندی

 

در جلوبندی اتومبیل قطعات مختلفی وجود دارد، هماهنگی بین این قطعات نشان‌دهندهٔ سلامت خودروی شما و عدم هماهنگی و خرابی بین اجزا می­تواند مشکلات اساسی را برای شما و رانندگی‌تان به وجود بیاورد.

این قطعات و اجزا شامل:

۱.سیستم تعلیق

وظیفهٔ این سیستم، فراهم‌کردن راحتی شما در رانندگی و جلوگیری از لرزش‌های ناشی از ناهمواری جاده به داخل خودرو است

۲.اکسل

اکسل محوریت میانی بین لاستیک­ها را تشکیل می­دهد.

۳.جعبه فرمان

این سیستم وظیفهٔ چرخاندن چرخ­ها را بر عهده دارد.

۴.سیبک‌ها

سیبک­ها دستور انتقال و جابه‌جایی را به لاستیک می­دهند، وظیفهٔ دیگر آن­ها کمک به سیستم تعلیق برای عبور از معابر ناهموار است.

۵.فنر و کمک‌فنرها

یک بخش مستقل در سیستم تعلیق به شمار می­آیند که رابط بین بدنه و لاستیک­ها هستند

از دیگر اجزا می­توانیم به میل تعادل، طبق، بلبرینگ، رام، چرخ­ها، سگ دست، شغال دست و غیره نیز اشاره کرد.

تغییر در ارتفاع خودرو

البته بعضی مواقع مشکلاتی که در سیستم جلوبندی خودرو بوجود می آید به دلیل ایجاد تغییرات غیر استاندارد بر روی سیستم تعلیق خودرو می باشد که به طور مثال ارتفاع خودرو را کم و یا در بعضی موارد زیاد میکنند و خودرو را از حالت استاندارد که توسط شرکت سازنده آن طراحی شده خارج میکنند.

تعمیر جلوبندی رنو کولیوس با توجه به عیب یا عیب های خودرو و همچنین تعداد قطعات یدکی که نیاز است تا تعویض شوند می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد.

در صورتی که مایل هستید از هزینه تقریبی تعمیرات سیستم تعلیق خودرو خود اطلاع داشته باشید می توانید به همراه خودروی خود به مجموعه تخصصی ما به آدرس نوشته شده در پایین همین صفحه مراجعه نمایید تا ما ضمن بررسی و مشاهده خودروی شما ، هزینه تعمیر جلوبندی رنو کولیوس شما را اعلام نماییم و در صورت رضایت و موافقت شما شروع به انجام تعمیرات کنیم.

همان طور که می دانید خراب بودن سیستم فنربندی و جلوبندی خودرو می تواند باعث آسیب دیدن لاستیک های خودرو شما بشود.

در حقیقت معیوب بودن قطعاتی از جلوبندی می تواند عمر مفید لاستیک های خودرو را به مقدار زیادی کاهش دهد.

به همین دلیل است که ما همیشه توصیه میکنیم اگر قطعه ای از جلوبندی خراب است هر چه زودتر برای تعمیر جلوبندی رنو کولیوس اقدام شود.

مشاهده  تعمیرگاه تخصصی رنو کولیوس

 

 

 

معایب کاهش ارتفاع ماشین

  • برخورد گلگیر با لاستیک­های جلو در زمان پیچیدن (این اتفاق حتی در سرعت پایین نیز رخ می­دهد)
  • بالارفتن استهلاک قطعات به دلیل فشار بالا بر روی سیستم تعلیق
  • خشکی سیستم تعلیق نیز یکی از معایب کم‌کردن ارتفاع است.
  • احتمال برخورد درب خودرو با جدول در زمانی که فاصلهٔ جانبی با جدول در هنگام پارک رعایت نشود (گاهی مجبوریم حتی بیشتر از فاصلهٔ مقرر از جدول فاصله بگیریم)
  • ایجاد ضربه به اتاق به دلیل حرکت خشک
  • کاهش ارتفاع به صداهای اتومبیل و داخل اتاق می­افزاید

 

مزایای کاهش ارتفاع ماشین

 

با رعایت یک سری اصول و شناخت از خودروها می­توانیم استهلاک و خرابی قطعات را به حد چشم‌گیری کاهش دهیم

  • افزایش در زیبایی ظاهر خودرو و اسپرت شدن آن
  • افزایش تعادل خودرو در پیچ­ها
  • بالابردن هندلینگ خودرو
  • افزایش عملکرد آیرودینامیکی اتومبیل و شکست باد به‌صورت صحیح

 

 

 

 

 

 

انجام به موقع سرویس های دوره ای

در صورتی که سرویس های دوره ای خودرو خود را در زمان های مناسب انجام بدهید ، اگر قطعه یا قطعاتی از قسمت جلوبندی خودرو شما آسیب دیده باشد ، سریع تر متوجه می شویم و بنابراین می توانیم با هزینه ای بسیار کمتر آن مشکل را بر طرف نماییم.

اما در صورتی که تعمیر جلوبندی رنو کولیوس را به موقع انجام ندهیم ، علاوه بر اینکه سلامت خودمان و دیگر سرنشینان خودرو را به خطر انداخته ایم ، این موضوع می تواند باعث خرابی قطعات بیشتری از سیستم جلوبندی بشود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود به تعمیر جلوبندی رنو کولیوس نیاز پیدا کنیم ، زیاد بودن مقدار باد لاستیک ها می باشد.

زمانی که مقدار باد داخل لاستیک های خودرو بیشتر از حد مجاز تعیین شده توسط شرکت سازنده باشد ، این موضوع باعث می شود لاستیک ها نرمی و انعطاف خود را هنگام عبور از دست انداز ها از دست بدهند و این موضوع باعث می شود ضربه هایی هنگام عبور از پستی و بلندی های خیابان ها و جاده ها به قطعات مربوط به جلوبندی خودرو وارد شود.

در این وضعیت زودتر به تعمیر جلوبندی رنو کولیوس نیاز پیدا میکنیم.

اما در صورتی که مقدار باد لاستیک ها در حد مجاز تعیین شده و توصیه شده باشد ، در این حالت لاستیک ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند و هنگام عبور از پستی و بلندی های سطح جاده ، مقدار زیادی از ضربه ها را در خود جذب میکنند و اجازه نمی دهند که این ضربه ها به قطعات سیستم تعلیق و فنر بندی به خصوص کمک فنر ها وارد بشوند.

بنابراین یکی از مواردی که می تواند از تعمیر جلوبندی رنو کولیوس جلوگیری کند این است که مقدار باد لاستیک ها را همیشه کنترل کنیم تا در حد مجاز باشند.

اگر نیاز میدانید که برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس بدانید پس کلیک کنید.

مشاهده  تعمیر گیربکس رنو کولیوس

امکانات و تجهیزات رنو کولیوس

در بحث ایمنی، رنو کولیوس 2017 مجهز به امکاناتی نظیر 6 کیسه هوای ایمنی جلو، جانبی و پرده ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل و سیستم های ایمنی ترمز همچون EBA و ABS شده است. از دیگر تجهیزات مهم رنو کولیوس 2017 می توان به مانیتور 8.7 اینچی لمسی مجهز به 13 بلندگو و سیستم صوتی حرفه ای و سیستم ناوبری GPS، چراغ های مخصوص روز، چراغ های مه شکن با قابلیت روشن شدن هنگام چرخش فرمان، سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقی پانوراما، آینه داخلی الکتروکرومیک، فرمان دور چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی هوا برای سرنشینان عقب، ترمز پارک الکترونیکی، روکش های چرمی صندلی ها، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، خروجی 12 ولت برق برای سرنشینان عقب و همچنین سنسور نور و برف پاکن اشاره کرد.

مشخصات رنو کولیوس:

در زیر کاپوت، رنو کولیوس یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی داشته و می تواند خروجی قدرت 170 اسب بخاری در محدوده 6000 دور بر دقیقه و همچنین 233 نیوتن متر گشتاور در محدوده 4000 دور بر دقیقه داشته باشد که نسبت به رقیب خود در بازار ایران یعنی تویوتا راوفور، خروجی قدرت کمتر تنها 6 اسب بخاری، اما خروجی گشتاور کاملا یکسانی دارد. بر روی این پیشرانه از جعبه دنده اتوماتیک CVT از نوع X-Tronic استفاده شده که در کنار شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه، می تواند مصرف سوخت 8.3 لیتری ترکیبی برای این شاسی بلند 2.7 تنی داشته باشد. به طور دقیق تر، پیشرانه 2.5 لیتری خودرو برای استفاده 100 کیلومتر شهری، میزان سوخت 10.7 لیتری در شرایط استاندارد طلب می کند و در استفاده های خارج از شهر و بزرگراه نیز مصرف سوخت 100 کیلومتر این خودرو به حداقل 6.9 لیتر خواهد رسید که در استفاده های ترکیبی، می توان مصرف سوخت تقریبا 8.3 لیتری با این خودرو 2.7 تنی بدست آورد.

رنو کولیوس یک خودروی شاسی بلند (SUV) ساخت شرکت فرانسوی رنو است که از آن در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۰۰ و پس از آن در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد.

اولین نسل از رنو کولیوس توسط مهندسین رنو طراحی و با همکاری شریک تجاری این شرکت یعنی نیسان ژاپن توسعه داده شد. بخش عمده تولید این خودرو در سایت تولیدی رنو سامسونگ موتورز در پوسان کره جنوبی انجام می‌شد. این مدل بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ توسط این شرکت فرانسوی و شرکای تجاریش تولید و به بازار عرضه شد. رنو کولیوس در سایت‌های بوسان (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶) در کره جنوبی، چنای هند (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶) و مسکو در روسیه (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) تولید می‌شد.

تماس با ما

برای دریافت تعمیر جلوبندی رنو کولیوس می‌توانید به آدرس :

تهران، بزرگراه فتح – بعد از پل شیر پاستوریزه -لاین کندرو – فتح ۲۱ – پلاک ۱۶- مرکز تعمیرات تخصصی رنو مراجعه کنید.

تلفن های تماس :

۰۲۱ ۶۶۸۰۸۶۵۹
۰۲۱ ۶۶۸۱۸۴۲۳
موبایل: ۰۹۱۲۷۸۸۴۴۰۵

3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *