اولین علامتی که شما از خرابی کولر خودرو خود متوجه می شوید عموما نداشتن پرتاب باد از دریچه های کولر خودرو است یعنی وقتی شما دکمه Ac و دکمه تنظیم شدت باد را می چرخانید به هیچ عنوان بادی از طریق دریچه ها به داخل خودرو پرتاب نمی شود این نقص می تواند به دو دلیل باشد یک ؛ خراب بودن موتور فن بخاری.
دو؛ نقص و مشکل برقی که منجر به قطعی پرتاب باد شود.

دومین مورد و علامت خرابی کولر خودرو می تواند این باشد که با توجه به پرتاب باد اما باد خنکی به داخل خودرو ندهد که این مورد می تواند به سه دلیلی که ذکر می شود ارتباط داشته باشد ؛

یک؛ نداشتن و یا کم بودن گاز کولر
دو؛ نقص و خرابی در کمپرسور کولر
سه؛ مشکل و نقص برقی خودرو

 

 

پس از پیدا کردن علائم چگونه آنها را رفع کنیم؟

در ابتدا بهتر است که شما خودرو خود را به یک تعمیرگاه ببرید تا با استفاده از دیاگ عیب یابی شود ، در اینجا لازم به ذکر است که شما عزیزان در صورت نیاز پیدا کردن به این مورد هم می توانید سرویس و دیاگ رنو کپچر و یا هر خودرو از بزند رنو را که دارید به مجموعه رنوکار بسپارید و با شماره های ۱۲۳ تماس فرمایید .

پس از عیب یابی باید به سراغ گاز کولر خودرو بروید و اطلاع از دارا بودن گاز پیدا کنید و در صورت بودن گاز اگر به شارژ نیاز دارد ان را شارژ کنید چون اگر گاز کولر به مقدار مناسب نباشد یعنی کم و یا حتی زیاد باشد کمپرسور کولر دچار مشکل خواهد شد .

چگونه متوجه کم شدن گاز کولر رنو کپچر شویم؟

در این مرحله با مراجعه به تعمیرگاه در هنگام تشخیص فنی دستگاهی به نام گیج فشارسنج را به خودرو متصل می کنند تا به وسیله آن میزان گاز کولر را اندازه گیری کنند ، در این صورت اگر فشار نشان داده شده از فشار استاندارد توصیه شده توسط کمپانی رنو کمتر باشد، گاز کولر شما کم شده است بهتر است بدانید این عدد استاندار نسبت به هر خودرو با برند متفاوت فرق دارد پس در نتیجه باید این عدد به نسبت استانداردی که خود کمپانی تولید کننده خودرو داده است ارزیابی شود که با توجه بخ توضیحات داده شده در این زمان خودرو نیاز به شارژ گاز کولر دارد .

فرق شارژ کردن گاز کولر در زمان کم شدن گاز کولر و به طور کلی نداشتن گاز کولر در چیست؟

مراحل شارژ این دو روش متفاوت از همدیگر است ، اگر کولر خودرو شما کمبود گاز داشته باشد در مرحله اول باید علت کمبود و یا نشتی احتمالی گاز مشخص شود که حالت نشتی خود چند دلیل دیگر دارد ، در این مرحله پس از رفع مشکل نشتی گاز، شارژ گاز کولر جهت تکمیل گاز کولر خودرو انجام می شود .

و در زمانی که کولر خودرو به طور کلی خالی باشد ، ابتدا باید سیستم وکیوم شده و از رطوبت و هوا خالی شود و سپس شارژ گاز کولر انجام شود .

 

 

دلایل نشتی گاز کولر رنو کپچر

۱- رطوبت
۲- زمان کارکرد
۳- محبوس نبودن

رطوبت: همانطور که از نام این مورد پیداست ، ممکن است در طولانی مدت یک بست لاستیکی و یا شیلنگ پلاستیکی خراب شده باشد و اجازه ورود رطوبت را به داخل سیستم کولر خودرو شما بدهد که در نتیجه ی این عملکرد رطوبت موجود در سیستم با گاز مبرد مخلوط شده و یک اسیده خوردنده ایجاد می کند که این حالت سبب سوراخ شدن دیگر قطعات می شود.

زمان کارکرد: همانطور که هر قطعه ی دیگری می تواند با استفاده زیاد در یک بازه ی زمانی دچار نقص و خوردگی و نشتی و هرگونه مشکلی شود ، قطعات سیستم کولر خودرو ی شما هم از این موضوع مستثنی نیست پس طول مدت مصرف نیز بر روی کارکرد کولر و خالی و کم شدن گاز کولر خودرو شما بی تاثیر نیست.

محبوس نبودن: جالب است بدانید برخلاف دیگر قطعات خودرو که یک جای معینی در خودرو دارند اما کولر خودرو اینگونه نیست یعنی بخش های مختلفی از این سیستم در جاهای مختلف خودرو کارگذاشته شده است و این دلیل سبب می شود که هر کدام از این قطعات در معرض مشکلات مختلف قرار گیرند و این مورد باعث به بار آمدن خرابی های زیادی در این سیستم می شود.