چه زمانی برای تعویض تسمه تایم رنو داستر مناسب است؟

از آنجایی که تسمه تایم مهم‌ترین قسمت در موتور ماشین می باشد باید به نکاتی که درباره ی تسمه تایم خودرو شما ذکر می شود توجه فرمایید ، از لحاظ کیلومتری کمپانی سازنده این خودرو بهترین زمان تعویض تسمه تایم را هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر مشخص کرده است، در نتیجه پس از پیمودن چنین عددی باید به تعویض تسمه تایم خودرو پرداخت، برای اینکه در زمان بندی تعویض این قطعه به مشکل برنخوردید بهتر است هر از گاهی وضعیت کمربند را مورد بررسی قرار دهید به دلیل اینکه بنا به هر دلیلی امکان دارد زودتر از موعد مقرر دچار مشکل و فرسودگی شده باشد که در نتیجه این فرسودگی کمربند پاره شود و این پارکی امکان دارد در بدترین وضعیت ممکن رخ دهد و این عملکرد نادرست باعث برخورد سوپاپ ها با پیستون ها شود.

پس بهترین کار در نه تنها در این‌ مورد بلکه در تمام موارد فنی که مربوط به خودرو می شود اگر زودتر از موعد هم به صورت دوره ای وضعیت خودرو و قطعات مصرفی آن را زیر نظر نیروی متخصص ببرید مطمئنا هیچ گاه خودرو دچار مشکل نخواهد شد . لازم به ذکر است که بدانید تسمه تایم خودرو روی جک بازرسی می شود پس برای انجام این امور باید به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید شما می توانید به مجموعه رنوکار مراجعه کرده و از متخصصین حاضر در تعمیرگاه مشاوره و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید برای ارتباط با مجموعه با شماره های ۰۹۱۲۷۸۸۴۴۰۵ و ۰۲۱۶۶۸۰۸۶۵۹و ۰۲۱۶۶۸۱۸۴۲۳ در تماس باشید.

 

 

بهتر است بدانید که خودرو رنو داستر یکی از سخت ترین تسمه تایم ها را در بین خودرو ها دارد و بسیار از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر زمان تعویض این قطعه را درست تشخیص ندهید ممکن است خودرو شما بد کار کرده و با مشکل مواجه شود و حتی در بعضی موارد خودرو استارت نخورده و روشن نشود ، اگر هنگام تعویض تسمه تایم فقط یک دندانه اشتباه شود بعد از تعویض این قطعه کارکرد موتور بهم خورده و به اصطلاح مکانیک تک کار میکند ، و در این صورت باید اطلاع داشته باشید که خودرو دیگر سرعت و شتاب قبلی خود را از دست می دهد و حتی اگر هنگام تعویض تسمه تایم تعداد دندانه ها بیشتر باشد موقع استارت زدن سوپاپ ها با پیستون برخورد کرده و کج میشوند ، و خودرو با یک صدای خیلی ضعیف استارت خورده و دیگر قادر به روشن شدن نمی باشد ، در این حالت باید نیمه قسمت بالایی ، موتور کامل باز شود و سوپاپ های دود و هوا تعویض شود در نتیجه تعویض این قطعه بسیار کار سختی بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است و برای تعویض آن به یک نیرو فنی متخصص نیازمند می باشد.

نکته دیگری که باید توجه شما را به آن جلب کنیم این است که به اصلی بودن قطعه تسمه تایم هنگام تعویض آن توجه کنید زیرا اگر این قطعه اصلی نباشد حتی پس از تعویض هم به احتمال بسیار بالا پاره خواهد شد و مجددا مشکل کج شدن سوپاپ ها اتفاق خواهد افتاد، اگر این اتفاق هنگام روشن بودن و در حرکت بودن خودرو بیفتد شدت آن زیاد بودن و منجر به شکسته شدن پیستون ها شده و اگر پیستون ها بشکنند موتور خودرو باید کاملا پیاده شده و تعمیر شود و این تعمیر بسیار هزینه بر خواهد بود.

تفاوت بین تسمه تایم پلاستیکی و زنجیری

تسمه تایم و یا تسمه تایمینگ یک تسمه پلاستیکی است ، اما بعضی از کمپانی ها خودرو ساز به جای تسمه پلاستیکی تسمه زنجیری را جایگزین کرده اند زیرا بر این باورند که هم تفاوتی در کارکرد این قطعه با قطعه پلاستیکی ندارد و هم عمر این نوع تسمه بیشتر است . البته در خودرو رنو داستر تسمه تایم به کار گرفته شده از نوع پلاستیکی می باشد .

در واقع تسمه تایم قسمتی از موتور احتراق داخلی خودرو است که میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ ها اتصال می دهد ، این قطعه وظیفه تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ ها را بر عهده دارد، که آن ها را به چرخش درآورده و کنترل می کند. همانطور که قبلا هم گفته شد تسمه تایم مهترین عنصر چهار عمل اصلی موتور خودرو است که شامل مکش ، تراکم، احتراق و تخلیه گاز می باشد.

مواردی که با برخورد با آنها باید به فکر تعویض تسمه تایم رنو داستر باشیم؟

نخستین قدم در تشخیص زمان درست تعویض تسمه تایم بررسی وضعیت ظاهری آن می باشد ، به وجود آمدن مواردی که در ادامه ذکر می شود نشان دهنده فرسودگی و زمان تعویض تسمه تایم خودرو رنو داستر شما می باشد که این موارد عبارتند از ؛

۱- مشکل در استارت خوردن و به طور کلی حرکت خودرو
۲- زمانی که دور موتور بد عمل می کند
۳- از بین رفتن دندانه های تسمه تایم
۴- مشکلات اگزوز که در صورت عملکرد نامناسب تسمه تایم خودرو دود بیشتری تولید می کند در نتیجه موتور سوخت بیشتری را مصرف می نماید.

کیت اصلی و اورجینال تسمه تایم رنو داستر شامل چه لوازمی می باشد؟

این کیت دارای یک عدد تسمه تایم و یک عدد بلبرینگ شیاری به همراه یک عدد بلبرینگ تسمه سفت کن میباشد که معمولا وزنی حدود ۲/۵ کیلوگرم دارد.

 

 

راه های تشخیص بین کیت اصلی و تقلبی تسمه تایم رنو داستر

قبل از هرچیزی بهترین گزینه برای تعویض تسمه تایم خودرو رنو داستر شما این است که به هنگام تعویض این قطعه به نمایندگی های مجاز و یا مجموعه های مورد تایید مراجعه فرمایید تا از هر نظر آسوده خاطر باشید که خدمات انجام شده برای خودرو شما به بهترین نحو صورت می گیرد زیرا هم با به کارگیری نیروی متخصص و هم با استفاده از قطعه های اصلی این اتفاق رخ خواهد داد در اینجا مجموعه رنوکار مفتخر می شود که گزینه مورد انتخاب شما عزیزان باشدتا برای مشاوره رایگان و ارائه خدمات در سطح عالی رضایت شما عزیزان را جلب نماید برای ارتباط با مجموعه نی توانید با شماره های ۰۹۱۲۷۸۸۴۴۰۵ و ۰۲۱۶۶۸۰۸۶۵۹و ۰۲۱۶۶۸۱۸۴۲۳ در تماس باشید .

پس انتخاب تعمیرگاه بسیار امر کمک کننده و مهمی است اما اگر به هر دلیلی به تعمیرگاه مجاز دسترسی نداشتید و باید به ناچار خودتان تسمه تایم تهیه کنید به نکاتی که ذکر می شود توجه فرمایید ، شاید شما در قدم اول با توحه به قیمت محصول بخواهید محصولی که در بازار ارزان تر هست را خریداری کنید اما باید توجه داشته باشید تقلبی بودن محصول و کارامد نبودن آن می تواند خسارت سنگینی را به شما تحمیل کند، در اینجا این سوال نطمئتا برای شما پیش خواهد آمد که چگونه قطعه اصلی را از تقلبی تشخیص دهید ، به طور کلی قطعات اصلی رنو دارای دو مشخصه ویژه هستند؛

گزینه اول؛

بسته بندی محصولات رنو است که روی آن کلمات Group Renault و Genuine Part به زبان‌های انگلیسی و Groupe Renault و Pieces D’Origine به زبان فرانسوی نوشته شده است و ترتیب قرار گرفتن این نوشته‌ها روی بسته نیز دارای الگوی خاصی است و درحال حاضر قطعه یدکی اصلی در دو بسته بندی سفید و در کارتن‌های قهوه‌ای رنگ در بازار عرضه می گردد.
به این نکته مهم هم نیز توجه کنید که علی رغم اینکه گروه خودروسازی رنو شامل شرکت‌های خودرو سازی داچیا، سامسونگ موتورز، آوتوواز و آلپاین است اما هرگونه بسته بندی دیگری که نام‌های Dacia, Dacia Group و داچیا روی آن وجود داشته باشد قطعه تقلبی محسوب می‌شود.

گزینه دوم ؛

برچسب‌های امنیتی رنو که بسیار جالب ایت و برای هر محصولی به صورت منحصر به فرد تولید می شود . برچسب امنیتی محصولی است که با الصاق به کالاهای تولیدی و اسناد و مدارک، امنیت و اعتبار آنها را تضمین می‌کند. این نوع برچسب‌ها قابل کپی‌برداری نبوده و در ساخت آنها از تکنیک‌های خاصی همانند تکنولوژی مورد استفاده در چاپ اسکناس استفاده می‌شود. تمامی قطعات استاندارد گروه رنو با برچسب امنیتی عرضه می‌شوند. قطعاتی که با این برچسب و به همراه نشان تجاری توزیع می‌شوند، اصل و استاندارد است. برچسب‌های امنیتی درج شده روی محصولات اصلی رنو دارای چند مشخصه‌ هستند که عبارتند از ؛ برچسب اطمینان ، که دارای جوهر حساس به نور است که با تغییر زاویه تابش رنگ آن از طیف خاکستری به طلایی تغییر پیدا می‌کند. مورد دیگر وجود کد پیگیری منحصر به فرد بر روی این برچسب هاست. با توجه به پیچیدگی تولید این کدها امکان جعل و تقلب در آنها و برای سودجویان سخت و پر هزینه خواهد بود.

در پایان از شما همراهان عزیز که تا به اینجای مقاله ما را همراهی فرمودید کمال تشکر را داریم ‌و امیدواریم به هنگام نیاز به خدمات برای خودرو خود با مجموعه رنوکار با شماره های ۰۹۱۲۷۸۸۴۴۰۵ و ۰۲۱۶۶۸۰۸۶۵۹و ۰۲۱۶۶۸۱۸۴۲۳ تماس حاصل فرمایید تا متخصصین حاضر در مجموعه شما مخاطبان گرامی را راهنمایی کنند.